در سند تحول شش ساحت یا بُعد آموزشی و تربیتی آمده است، از ساحت اعتقادی و اخلاقی گرفته تا ساحت ی اجتماعی، زیستی، زیباشناختی و هنری. اگر در برنامههای درسی و تربیت به این موضوع پرداخته نشود، ناقص است یا اگر در مدرسه برنامههای اردویی و جمعی پیشبینی شود در دلش به موضوع شادی و نشاط، به عنوان یک اصل نگاه نشود، برنامهها یک چیز اساسی کم دارد. وضع مطلوب برای تحول، پرداختن به تربیت وجودی در تمام ساحتها و پاسخگویی به نیازهای فردی، خانوادگی، اجتماعی در تمام ابعاد است، لذا ایجاد شادابی و نشاط ااماتی دارد که یکی از مهمترین آنها داشتن یک برنامه تربیتی جامع است. در ارتقای جایگاه معلمان نیز به همین صورت است؛ منزلت معلمان صرفا با معیشت و رفاه حاصل نمیشود. من به این نتیجه رسیدهام که اگر به تمام مسائل آنان به صورت متعادل توجه نشود، افزایش حقوق، نه تنها موثر و انگیزاننده نیست، بلکه میتواند آثار عوامل دیگر را خنثی کند. اگر شما فکر میکنید، معلمان فقط با افزایش حقوق افراد توانمند و شادی میشوند کاملا در اشتباهید. اگر حقوق معلمان امروز چندین برابر حقوق فعلی شود، ولی به سایر مولفهها، مثل احترام و کرامت انسانی، جایگاه اجتماعی و صلاحیت و توانمندی آنان بیتوجهی شود، به ارتقا و جایگاه آنها و منزلت اجتماعیشان توجه نشود، صرفا پول نمیتواند رضایت حداکثری آنان را به دست آورد.
معرفی کتاب "چگونه مدرسه شاد داشته باشیم"
معلمان ,نشود، ,یک ,آنان ,تمام ,جایگاه ,در تمام ,توجه نشود، ,اگر در ,به این ,آثار عوامل
درباره این سایت