انسان نیاز به حرکت و جنبش دارد و بازی بخش مهمی از این نیاز است . هر فرد برای رشد ذهنی و اجتماعیه خود نیازمند اندیشه و تفکر است و بازی خمیر مایه ی این تفکر و اندیشه است . امادگیه جسمی و روحی برای مقابله با مشکلات بخشی از فلسفه ی بازیه کودکان است . بنابراین بازی هر چه گسترده تر ، پیچیده تر و اجتماعی تر باشد کودک از مصونیت روانیه بیشتری برخوردار می شود . کشف دنیای اطراف بخش دیگری از فلسفه ی بازی است که کودک حس کنجکاویه خود را از این طریق می کند . بازی تن و روان کودک را ایمنی می بخشد و مسئولیت های اجتماعی واقتصادی را که در اینده باید تجربه کند به او می اموزد . کودک با بازی کردن موقعیتی به دست می اورد تا اعتقادات احساسات و مشکلات خود را پیدا کند و مهارتهای زندگی را بیاموزد .
رابرت وایت می گوید : ساعات زیادی را که کودکان صرف بازی می کنند نمی توان به هیچ وجه تلف شده تلقی نمود . بازی ممکن است شادی بخش باشد ولی در دوران کودکی یک کار جدی است .
بدون تردید بازی بهترین شکل فعالیت طبیعیه هر کودک محسوب می شود .
تعریف بازی : به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنیه هدف داری که به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد و موجب کسب لذت و اقناع نیازهای کودک شود بازی می گویند .
برای راهکار های مورد نظرتان به روحیات مخاطب توجه کنید
معرفی کتاب "چگونه مدرسه شاد داشته باشیم"
بازی ,کودک ,کند ,تر ,بخش ,ی ,و بازی ,را که ,می شود ,از این ,فلسفه ی
درباره این سایت